Realisatie website voor fusieziekenhuis Bravis

Een nieuw gezicht voor Franciscus Ziekenhuis en Lievensberg

Het Franciscus Ziekenhuis in Roosendaal en het Lievensberg ziekenhuis in Bergen op Zoom zijn per 1 januari 2015 gefuseerd. Samen gaan de twee ziekenhuizen verder onder de naam Bravis ziekenhuis. 

Het nieuwe ziekenhuis heeft twee hoofdlocaties in Bergen op Zoom en Roosendaal en drie poliklinieken in Etten-Leur, Oudenbosch en Steenbergen.

Vraag

STUDiO iBiZZ bedacht de naam en het logo van het nieuwe Bravis ziekenhuis. Kort daarna werd ClickR Internetcampagnes ingeschakeld voor het mede-ontwikkelen van de nieuwe website. Denk hierbij aan het bedenken van de websitestructuur, het bepalen van de technische functionaliteiten en het optimaliseren van de vindbaarheid. De opdrachtgever vroeg of wij daarnaast verscheidene campagnes wilden ontwikkelen voor het online introduceren en promoten van de nieuwe naam. 

In drie grondige brainstromsessies bepaalden we de structuur, inhoud en technische functionaliteiten van de website. Na de technische oplevering van de website door STUDiO iBiZZ, hebben wij de content van de oude sites overgezet naar de nieuwe Bravis site en is de website zoekmachinevriendelijk ingericht. Daarnaast zette ClickR in het najaar een online campagne op om de naamsbekendheid van Bravis ziekenhuis onder de bewoners van West-Brabant te vergroten, onder andere met display- en search campagnes in AdWords, remarketingcampagnes en het promoten van berichten en advertenties op Facebook. Maar na de fusie houdt het niet op: ook begin 2015 brengen we Bravis ziekenhuis onder de aandacht met diverse online marketingcampagnes.

Bekijk het resultaat zelf op www.bravisziekenhuis.nl

Voorbeelden van uitingen

Meer weten? Vraag het ons!