Breda Aviation is in regio West-Brabant al jarenlang een bekend fenomeen, maar wil zijn horizon op online gebied de komende jaren sterk uitbreiden. Om deze ambities op online gebied te realiseren is Breda Aviation de samenwerking aangegaan met ClickR Internetcampagnes en reclamebureau Studio iBiZZ.

Ontwikkeling nieuwe websites

Als een website over een avontuurlijk onderwerp gaat als vliegen, moet de website ook tot de verbeelding spreken. Als eerste stap is de huidige website www.breda-aviation.nl dan ook in een nieuw jasje gegoten. Daarnaast worden er websites ontwikkeld die volledig gericht zijn op piloten in spé die verkeersvlieger willen worden. Tijdens het ontwikkelen van deze websites is ClickR vanaf het begin actief in het bouwproces betrokken, zodat de site is ingericht op een sterke gebruikersbeleving en optimaal scoort in de zoekmachines.

Daarnaast hebben we de introductie van de nieuwe naam online begeleid. Met de inzet van brede en gerichte online media, hebben we op korte termijn een groot online bereik gecreëerd rondom de naam Breda Aviation zodat deze soepel en snel geïntroduceerd is.

Om de kansen van Breda Aviation op online gebied in kaart te brengen, heeft ClickR de markt en het zoekgedrag van mensen met interesse in vliegen in kaart gebracht. Hierdoor zijn zoektermen bepaald zoals 'opleiding sportvlieger', 'opleiding verkeersvlieger' en 'rondvlucht', die een centraal staan en als een rode draad verweven zijn binnen de website. Ook is de inhoud op de website geoptimaliseerd, wordt waardevolle inhoud geschreven en wordt er via linkbuilding gewerkt aan kwalitatief goede externe links.

Ter ondersteuning van de zoekmachine optimalisatie zijn voor Breda Aviation verschillende gerichte Adwords campagnes ingericht en actief beheerd. Deze betaalde advertenties worden getoond aan mensen met een specifiek zoekgedrag die duidt op interesse in vliegen of een opleiding tot piloot. Hierdoor worden kwalitatief goede bezoekers naar de websites van Breda Aviation geleid.

Vliegen spreekt voor veel mensen tot de verbeelding. De inzet van social media is in onze ogen dan ook een logische stap en een belangrijk onderdeel voor het verbeteren van de vindbaarheid en zichtbaarheid van Breda Aviation. ClickR adviseert actief over de social media strategie en is proactief in het uitdenken van concepten die de doelgroep aanspreken en bijdragen aan het imago van Breda Aviation. Een voorbeeld hiervan is de  'stuur je foto' actie rondom de open dag op vliegveld Breda International Airport die een hoop extra response en 'likes' heeft opgeleverd.

Bekijk de case in de praktijk op www.breda-aviation.nl en bekijk ook onze andere succesverhalen!