Sociale interactie bij een productlancering? Hema doet het voor.

Sociale interactie bij een productlancering? Hema doet het voor.

Begin november heeft Hema onverwacht een nieuwe verzekering toegevoegd aan zijn assortiment die stof doet opwaaien: de zorgverzekering. En zoals te verwachten bij een dergelijke productintroductie waren de vragen niet van de lucht. Een blik op de manier waarop Hema de sociale interactie rondom de zorgverzekering heeft geregeld.

Van rookworst naar zorgverzekering

Het idee van Hema is op zichzelf niet compleet nieuw. Welbeschouwd bieden ze een verzekeringspakket van Menzis aan onder de Hema vlag. Eerder deed Kruidvat een soortgelijk iets met een Ohra verzekering. Wel interessant is de manier cross-mediale manier waarop Hema zijn zorgverzekering publiceert én de snelle opvolging op online media. Een goed doordachte actie zo blijkt.

Zorgverzekering cross-mediaal geactiveerd

Na de onverwachte introductie van de Hema zorgverzekering was deze opeens op allerlei kanalen te vinden:

Crossmediale inzet Hema zorgverzekering

Door deze goede integratie ontstond een wisselwerking tussen de verschillende kanalen en worden bezoekers als via 'een trechter' naar de website geleid, waar ze naast de nodige informatie natuurlijk ook direct de verzekering kunnen afsluiten.

Sterke sociale interactie

Dat de introductie van de Hema zorgverzekering intern niet onverwacht kwam blijkt ook wel uit de manier waarop ze snel handelen op vragen via social media en goede antwoorden te geven. Ook interessant is de manier waarop ze antwoorden waarin de 'Hema mentaliteit' doorschemert: persoonlijk, warm en welwillend. Een knap staaltje sociale interactie. 

Onderstaand een paar mooie voorbeelden van sterke punten:

Goede antwoorden op vragen

Sociale interactie bij introductie Hema Zorgverzekering

 

Hartelijk en warme reacties

Sociale interactie bij introductie Hema Zorgverzekering

 

Snelle reacties op vragen & durft fouten toe te geven

Sociale interactie bij introductie Hema Zorgverzekering

 

Conclusie: of de Hema zorgverzekering uiteindelijk een groot succes wordt zal de tijd leren, maar een goed begin is in ieder geval het halve werk. De online afdeling van Hema heeft goed werk geleverd.

Reacties (0)

Laat een reactie achter