photo
Martijn van Well Internetmarketeer

Facebook verantwoordelijk voor een goed of slecht humeur?

Het moet niet gekker worden. Uit onderzoek blijkt dat Facebook nu ook al (mede)verantwoordelijk is voor ons humeur. Gefronste wenkbrauwen? Lees onderstaand dan verder.

De resultaten uit het onderzoek van het Amerikaanse Plos One zijn opmerkelijk. Zo blijkt dat de statusupdates op Facebook kunnen zorgen voor een beter of juist slechter humeur. Enkele interessante feitjes op een rij:

  • Als het in een stad regent zorgt dat voor 1,19% minder positieve berichten en 1,16% meer negatieve berichten;
  • Positieve statusupdates zorgen gemiddeld voor 1,75 extra positieve statusupdates terwijl negatieve updates 1,29 nieuwe negatieve berichten opleveren;
  • Positieve berichten werken aanstekelijker dan negatieve berichten;
  • Weekenden en feestdagen zorgen voor extra positieve berichten.

De resultaten zijn trouwens afkomstig uit de geanonimiseerde statusupdates van miljoenen Amerikaanse Facebook gebruikers van 2009 - 2012.

Dus moraal van het verhaal: als je elke keer slecht gehumeurd bent is het misschien tijd om andere Facebook vrienden te zoeken. En als je maar geen nieuwe likes krijgt op je bedrijfspagina? Dan schakel je de social media specialisten van ClickR in!

Reacties (0)

Laat een reactie achter