Darwin dag: de grootste online marketing blunders

Darwin dag: de grootste online marketing blunders

In de wereld van online marketing gaat er natuurlijk weleens wat mis. Al heeft het ene foutje natuurlijk net wat meer gevolgen dan het andere. Een mooie gelegenheid dus om een aantal online blunders op een rij te zetten ter gelegenheid van Darwin dag.

1. Storm in een glas water?

De modeketen Urban Outfitters dacht slim in te haken op de zware orkaan Sandy die over Amerika trok en flinke schade aanrichtte.

De grootste online blunders

2. Revolutionaire kledingcollectie
Een revolutie in Egypte? Dat komt ongetwijfeld door de aankomende voorjaars collectie. Een misplaatste grap van kledingconcern Kenneth Cole.

De grootste online blunders

3. Boston aftermath
Kort na de aanslag bij de Boston Marathon probeerde voedingsproducent Epicurious de boel op te fleuren met het aanprijzen van hun eigen gerechten. Pijnlijk.

De grootste online blunders

4. Niet geschoten..
Nog geen paar uur na het schietincident in een bioscoop in Aurora kwamen zowel de NRA als kledingsite Celeb Boutique met nogal ongepaste posts in beeld.

De grootste online blunders

De grootste online blunders

5. Want wij zijn de beste
London Lutor Airport kwam negatief in het nieuws na een 'ironische' post over de vliegtuigcrash in Chicago waarbij een kind om kwam.

De grootste online blunders

6. Vergeten uit te loggen
Als autofabrikant wil je natuurlijk niet de doelgroep in je eigen thuisstad provoceren. Toch lukte het deze medewerker die vergat dat hij nog op het corporate account zat.

De grootste online blunders

7. Belofte maakt schuld
Een recent voorbeeld uit eigen land was natuurlijk de tweet van Trijntje Oosterhout over haar donatie aan giro 555 voor elke Like. De kracht van social media bewees zich nog maar eens.

De grootste online blunders

 

Zo zie je dus, er gaat genoeg mis en een op het eerste gezicht 'geniale' tweet kan flink wat opschudding veroorzaken. Moraal van het verhaal: zet een dergelijk bericht niet direct op Twitter en laat hem ook even door andere mensen zien. Kan je een flinke deuk in je imago schelen!

Op zoek naar advies over online marketing en hoe je deze blunders voorkomt? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, wij kijken graag met je mee!

Bron: Demorgen.be

Reacties (0)

Laat een reactie achter